Jaki dokładnie mamy cel?
Naszym celem jest stworzenie gry w konsoli. Początkowo będziemy ona zaznaczać dwadzieścia statków na swojej planszy po czym przejdziemy do głównej rozgrywki gdzie na przemian z komputerem będziemy próbowali zestrzelić statki wroga. Zwycięża oczywiście ten który jako pierwszy zestrzeli wszystkie statki wroga. całą rozgrywkę można zobaczyć na poniższym filmie.
Zaczynamy pisanie.
Pisanie kodu zaczniemy od dodania odpowiednich bibliotek oraz zdefiniowania funkcji i zmiennych.
Najpierw zdefiniujmy wszystkie biblioteki:
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <time.h>
#include <cstdlib>
#include <cstdio>
#include <conio.h>
Teraz zajmiemy się zdefiniowaniem zmiennych:
bool statek[10][10]; //zaznacza czy na danym polu komputera jest statek
bool strzal[10][10]; //zaznacza czy zgadywaliśmy na danym polu
bool zaznaczenia[10][10]; //zaznacza czy na danym polu jest statek
bool strzal_kom[10][10]; //zaznacza czy komputer zgadywał na danym polu
int punk,punk_kom; //liczyą nasze punkty i punkty komputera
char wyb; //odpowiada za wybur opcji w menu
Pora na zdefiniowanie funkcji:
void zerowanie();//zeruje wszystkie wartości zmiennych przed rozpoczęciem gry
void zaznacz();//zaznaczamy nasze statki na początku gry
void rysuj();//rysuje główną planszę gry
void wylicz();//zaznacza statki przeciwnika
void zaznaczrysuj();//rysuje planszę gry gdy zaznaczamy statki
void ruch();//nasz ruch w trakcie właściwej gry
void atak();//ruch komputera w trakcie właściwej gry
int menu();//menu głuwne aplikacji z wywołaniem odpowiednich funkcji
Podsumowanie.
Myślę że tyle kodu do napisania wystarczy na dziś. Oczywiście kod źródłowy całej aplikacji dostępny jest na moim profilu github. Zachęcam do samodzielnego przeanalizowania kodu.
Jestem otwarty na wszelkie uwagi, pytania, itp. Zapraszam do komentowania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz